“Educar amb sentit comú” és el títol de la conferència que ha tingut lloc a l’Escola a càrrec d’Armando Bastida, infermer pediàtric amb més d’onze anys d’experiència pel que fa a la divulgació de qüestions relacionades amb la salut i també amb l’educació dels infants.

Nascut a Logroño, però des dels 9 anys que viu a Terrassa, Bastida és molt actiu a les xarxes socials, on compta amb més de 200.000 seguidors. També ha publicat els títols “Soy papá: cómo criar a tus hijos con sentido común” on plasma la seva experiència com a pare de tres fills; i “Sana, Sanita. Diario de un enfermero de pediatría” aquí explica les seves aventures com a infermer a les consultes de pediatria.

El poder de convocatòria l’ha confirmat omplint el teatre de l’Escola amb famílies d’arreu. Bastida reconeix que el títol de la xerrada “òbviament, té trampa”, ja que “sentit comú en tenim tots i cadascú té el seu” però el que busca amb aquest títol és “intentar recordar com són els nens”. Segons ell “el sentit comú dels nostres pares, va ser una època molt autoritària amb figures molt jeràrquiques”.

A través de molts exemples, Bastida ha explicat els dubtes més comuns als que les famílies s’enfronten als dilemes que plantegen els fills i filles a les primeres etapes de la vida. Bastida ha donat tècniques a les famílies i n’ha escoltat les seves preguntes i dubtes.

Moltes gràcies Armando Bastida! L’Escola Pia de Terrassa és casa teva!