A l’escola dinem com a casa!

L’espai del menjador és un servei que l’escola ofereix a totes les famílies que necessiten que els seus fills i filles siguin atesos durant el temps del migdia, entenent aquest servei, a banda d’un espai per poder dinar, com una oportunitat diària per oferir una educació vivencial en la línia del projecte educatiu del centre i un espai més on treballar l’educació integral del nostre alumnat, a nivell cultural, social, lúdic i d’hàbits.

Cuina pròpia i menjar saludable

El migdia a l'Escola Pia de Terrassa, a banda de ser el moment de dinar, vol ser un espai on l'alumnat pugui gaudir d'una estona agradable, amb els seus amics i amigues, menjant plegats i desenvolupant hàbits socials

Tenim un equip de cuina i monitoratge propi de l’escola que té com a gran propòsit aconseguir que el dinar sigui com el de casa.

Hostesa és l’empresa que gestiona l’elaboració dels àpats amb els seus nutricionistes i l'equip de cuina. Junts confeccionem els menús mensuals, que elaborem a la nostra cuina amb productes frescos i de proximitat d’Ametller Origen (verdures, hortalisses, fruites i làctics) i del seu grup de proveïdors habituals.

Amb la coordinació de famílies, escola, infermeria i l'empresa encarregada de la cuina, oferim menús adaptats a cadascuna de les particularitats alimentàries que puguin aparèixer.

Els controls d’higiene i qualitat i la gestió de tot el personal de cuina es duen a terme amb la coordinació de l’escola i Hostesa, que és l’empresa que gestiona logísticament la cuina.

Disposem d’una cuina totalment equipada en la que s’elaboren més de 800 àpats diaris. La cuina de l’escola és un d’aquells espais amb accessibilitat restringida que anualment s'actualitza per millorar-ne el funcionament.

L’objectiu de l’Espai del Migdia de l'Escola Pia de Terrassa, és el de contribuir a una alimentació variada i saludable, desenvolupar l'adquisició d'hàbits en l’alumnat i esdevenir una estona de bona convivència.

Menús

A l’escola podem trobar diferents menús elaborats per l’empresa Hostesa, adaptats a les diferents etapes educatives del nostre centre.

Adaptem els menús a les diferents tipologies d’al·lèrgies i intoleràncies alimentàries.

Què fem al migdia?

L’escola, amb el seu equip de monitors i monitores, pretén que durant l’estona del migdia els i les alumnes puguin gaudir d’un espai per poder menjar i conviure amb els companys i companyes treballant de manera sistemàtica, hàbits d’autonomia i socialització i també contemplar una estona pel descans.

A cada edat el descans es manifesta de maneres diferents. En el cas dels més petits, els nens i nenes de p3, tenen la possibilitat de fer la migdiada després de dinar durant tot el curs. Disposem d’un dormitori que està vigilat per monitors.

A aquesta edat l’activitat física és una font d’alliberament d’energia i de descans i per això procurem que tots els nens i nenes gaudeixin d’una estona d’esbarjo. Pugen, però a les aules, amb temps suficient per tal de poder entomar les classes de tarda amb calma i serenor. També hi ha la possibilitat de fer activitats al migdia de caire extraescolar com són les que ofereix l’Escola de Música o com la mecanografia per als nens i nenes de cicle superior de Primària.

Aquest espai de temps és més reduït a l’ESO excepte els dijous que poden gaudir de més estona.