La mediateca

La Mediateca és un espai de TREBALL, ESTUDI i LECTURA que posa l’escola a disposició de tots.

Horari: de 9 a 17h pels alumnes i de 17h a 19h oberta a les famílies. Vetllem pel foment de la lectura lúdica i de coneixement.

Activitats i serveis:

Lectures Recomanades

Coincidint amb dades tan assenyalades com Nadal, Sant Jordi o les vacances d’estiu compartim amb tots vosaltres un recull de lectures recomanades molt ben triades pel grup d’animació a la lectura des de l’Escola Pia de Catalunya.

Sant Jordi

Cada any, a la sala annexa del teatre muntem una exposició de llibres classificada per les diferents etapes: Infantil, Primària i Secundària que visiten els grups classe i que està oberta també a les famílies en un horari especial.

Exploradors de llibres

Es un concurs ideat pel Grup d’Animació de la Lectura del Secretariat de l’Escola Pia de Catalunya. Una oportunitat per als nostres alumnes de C.Mitjà, C.Superior i l’ESO.de descobrir llibres diferents i gaudir llegint.

Exposicions de llibres

Cada setembre coincidint amb l’arribada del nou curs a la mediateca fem una exposició de les novetats adquirides.

Tots per la lectura

El dia de Sant Jordi tota la comunitat educativa de l’escola de forma simultània dediquem 20 minuts a la lectura dins els actes de la celebració de Sant Jordi.

Servei de préstec

Servei d’atenció i préstec a tota la comunitat educativa.

Concurs de punts de llibres

Cada any participem en el Concurs-exposició de Punts de Llibre que organitza el Patronal Municipal d’Educació (PAME). L’objectiu és dinamitzar la biblioteca escolar i potenciar l’intercanvi d’experiències entre els centres, mitjançant una activitat creativa com és el disseny i l’elaboració de punts de llibre a partir de mitjans plàstics.

Escoltem contes

El darrer dimecres de cada mes els alumnes d’Infantil i de Primària juntament amb les famílies ens trobem al teatre de l’escola per escoltar contes que ens expliquen i representen els alumnes.

Maletes viatgeres

Cada setembre posem a disposició de les classes de cicle inicial les maletes viatgeres amb l’objectiu de desvetllar, en els més petits, l’interès per la lectura. i compartir l’activitat escolar amb la família. Les maletes tenen en el seu interior: contes prèviament seleccionats, i una llibreta on els nens escriuen les sensacions, converses i opinions relacionades amb la lectura dels mateixos.

El goig de llegir

L'espai de difusió cultural i de promoció de la lectura de l'Escola Pia de Catalunya.