Xerrada “Ansietat, a mi també em passa”

Batxillerat, Conferència, Converses amb Alumni

Aquesta setmana hem fet la darrera Conferència del Cicle “Converses amb … Alumni” al pati de l’Edifici de Batxillerat. L’antiga alumna de l’escola Iris Pérez-Bonaventura va oferir la xerrada “Anietat, a mi també em passa” per a famílies amb joves i adolescents.

Un de cada tres joves té o patirà ansietat durant la seva adolescència. I un de cada deu tindrà problemes derivats d’un transtorn d’ansietat. Unes xifres que s’han disparat arran de la pandèmia i per la irrupció de l’ús dels telèfons intel·ligents. L’ansietat és un transtorn emocional que posa el cos en alerta davant un perill real o imaginari. Això es tradueix en insomnis, tremolors o taquicàrdia. Uns símptomes que es resolen amb diferents tècniques, però sobretot parlant amb els adolescents.

Va esdevenir una conversa oberta i participativa que va convidar a la reflexió. Iris Pérez-Bonaventura és psicòloga infanto-juvenil del Parc Taulí, especialitzada per la Universitat de Yale en transtorns d’ansietat.

Moltes gràcies Iris!