Perquè s’ha podrit la poma?

[ux_image id="2003"]

[gap]

És l’itinerari dels nens i nenes de segon de primària. Els objectius que es plantegen per una banda, són familiaritzar-se amb el mètode científic i conèixer els seus passos: Observació, Hipòtesis, Experimentació i Conclusió. I per l’altra, descobrir les parts d’un pomer i les seves funcions.

Per dur a terme tots aquests objectius realitzem diversos experiments fent servir pomes i recreant les condicions de les hipòtesis prèviament plantejades. Al llarg de quatre setmanes fem de científics; analitzant, anotant resultats, fotografiant les nostres pomes per observar els canvis que es produeixen per tal d’extreure’n conclusions. És molt engrescador! Durant l’itinerari fem servir estructures cooperatives conegudes pels alumnes i que ja dominen, com per exemple l’ 1-2-4 i el llapis al mig.

A cada equip de treball se li assigna una part de la planta. Cerquem informació en equip per descobrir les funcions que realitzen i ens fem experts per tal de compartir-ho amb la resta. A continuació, elaborem un mural gegant de la pomera per preparar una exposició per als companys de P3. És molt emocionant posar en pràctica tot el que hem après al llarg d’aquestes setmanes i poder-ho compartir!

[ux_gallery ids="2005,2004,2002,2001,2000,1999,1998,1997" lightbox_image_size="large" col_spacing="xsmall" image_height="75%" image_size="large"]