Neurociència

Vivim una onada de canvi cap a una escola avançada realment apassionant. Un canvi necessari per aconseguir escoles amb una organització més flexible, oberta, creativa, que treballi en xarxa i doni resposta als reptes del segle XXI.

L’EMOCIÓ és l’ingredient secret de l’aprenentatge

Perquè la informació que captem amb els sentits passa pel sistema límbic, també dit “cervell emocional”, abans de ser enviada a l’escorça cerebral que és la part encarregada dels processos cognitius. Això provoca que consolidem un record dels conceptes molt més eficient del que aconseguíem repetint i repetint dades per a memoritzar-les.

Fonamenten la transmissió del coneixement en la calidesa humana, l’emoció i els “elements sorpresa”, demanem als educadors que adoptin en tot moment una actitud positiva i facin funcionar els grups de manera cooperativa.

Com evoluciona el cervell en l’etapa d’Infantil (0 a 3 anys)?

En aquesta edat i sense prendre’n consciència, el cervell dels infants desenvolupa moltes connexions a la seva part superficial perquè incorpora tot el què hi ha a l’ambient que l’envolta. No obstant, en aquesta edat la memòria no està desenvolupada i per això els nens no recorden allò viscut abans dels 3 anys.

La plàstica és bàsica per aprendre a escriure. Per què?

Abans d’ensenyar els infants a escriure, el que hem de fomentar és la manipulació manual fina, també dita Grafomotricitat, perquè les neurones que controlen aquesta manipulació fina són les de la parla i el llenguatge. Els qui aprenguin a fer anar els dits de manera fina tindran més facilitat per un discurs complex i elaborat.

Aprendre a llegir i escriure a partir dels 6 anys!

Dels 4 als 7 anys el cervell connecta la part més superficial amb la de la memòria i és més fàcil aprendre procediments. És en aquesta edat quan cal aprendre a llegir i escriure. Abans dels 6 anys la part lingüística no està del tot madura i però si passes aquesta finestra et costarà molt més aprendre’n.

Perquè la ciència ja ha demostrat que:

Aprenem més i millor si ho fem en grup

Col·laborant i assumint responsabilitats!


L‘emoció millora l’efectivitat

L’aprenentatge assoleix els nivells més alts d’efectivitat quan allò que treballem ens emociona!

Aprenem quan experimentem

No al memoritzar repetint els conceptes!

Subscriu-te

Si vols subscriure’t a la nostra newsletter deixa’ns el teu correu electrònic.

Centre concertat per la Generalitat de Catalunya - Inscrita en el registre d'Entitats Religioses núm: 4981