Hem acabat l'Itinerari d'Aprenentatge centrat en el món de la Prehistòria: "Les eines o la vida, vet aquí el dilema". L'objectiu d'estudi ha estat descobrir quins canvis de la prehistòria han fet possible l'evolució humana, o dit d'una altra manera: què ens ha fet humans?
En la fase de llançament l'itinerari s'ha centrat en l'encàrrec fet per l'ONCE en clau de producte final per desenvolupar uns materials didàctics que permetessin conèixer el món de la prehistòria a alumnes amb discapacitat visual de Cicle Superior de Primària. Aquest primera fase es va cloure amb l'activitat de paleotraining sobre els avantatges del bipedisme i els Tallers d'eines i tecnologies d'Arqueolític. La fase d'estructuració i construcció de coneixement han desenvolupat la representació del temps històric i de les etapes de la història, i el joc dels enigmes sobre l'evolució de l'espècie, de les eines i tecnologies.
Finalment, la darrera fase d'aplicació en què els alumnes han desenvolupat l'activitat d'aprenentatge-servei a manera de producte final amb l'objectiu d'ensenyar el món de la prehistòria a alumnes amb discapacitat visual.
En tot l'itinerari hem tingut la col·laboració de l'ONCE Catalunya per mitjà de l'educadora Marta Domènech, de la Mar Pérez, alumna invident de la nostra escola, i del Josep Pérez, pare i company. La seva col·laboració ha estat essencial en la motivació i avaluació dels productes finals.
L'agraïment també al jurat que es va constituir dijous dia 25 de març al teatre de l'Escola. Al director, Carles Cereceda, a la directora pedagògica, Mireia Riba, al responsable de l'Àrea de Pedagogia i Innovació de l'Escola Pia de Catalunya, Jaume Montsalvatge, a l'educadora de l'ONCE, Marta Domènech, al pare de la Mar, i company, Josep Pérez, i al professor i company de Primària, Jaume Gironès.
Equip de 1r d'ESO
[ux_gallery ids="6616,6615,6614,6613,6612,6611,6610,6609,6608,6607,6606,6605,6604,6603,6602,6601,6600,6599,6598,6597" type="masonry" col_spacing="xsmall"]