L’Escola participa de la “Guia de Lectura a l’Aula”

El Claustre de Primària ha participat en un estudi sobre literatura infantil i juvenil amb l’objectiu de crear una “Guia de Lectura a l’Aula” per a mestres.  Es tracta d’una guia literària que té la voluntat d’acompanyar els i les mestres quan ajudin els infants a descobrir el meravellós món dels llibres i la literatura.

La Guia, que ja està finalitzada i s’ha presentat a diferents centres educatius, ofereix recursos per a fer gaudir als infants d’històries de ficció i no ficció. Els objectius de la guia son:

Guiar els mestres per fer de la tertúlia un espai senzill i pràctic per aplicar a l’aula d’infantil i primària.

• Oferir petites recomanacions per impulsar el gust per la lectura a través d’estratègies que defugen l’utilitarisme de la literatura.
  • Ser una eina flexible que s’adapti al tarannà del mestre i al context educatiu.
  • Proposar recursos que nodreixin altres estratègies per a la promoció lectora, més enllà de les tertúlies literàries.

Les creadores de la guia son Mariona Graell Martín i Maria Pujol Valls, mares de l’Escola i investigadores. Graell i Pujol són professores de la Facultat de Ciències de l’Educació de la Universitat Internacional de Catalunya. La seva docència i recerca s’emmarca en el camp de la lectoescriptura i la didàctica de la literatura infantil i juvenil. Formen part del grup de recerca en Sostenibilitat i Educació Integral (UIC).