La dimensió interior entre les activitats lectives a l’Escola

L’Escola Pia de Catalunya ja fa més de 10 anys que va introduir l’educació de la Dimensió Interior, per a la gestió de les emocions i els sentiments, entre les activitats lectives. Perquè el nostre objectiu és formar persones; donant-los les eines més adequades per a que puguin gestionar els conflictes i millorar l’empatia, la tolerància, l’autonomia i la convivència en aquesta societat multiindividualista en la que ens trobem immersos.

Cultivem la reflexió, entre d’altres, amb les tècniques del programa TREVA (Tècniques de Relaxació Vivencial Aplicades a l’Aula). Tot determinant els nou recursos psicofísics que constitueixen les nou competències bàsiques de relaxació i meditació: atenció, respiració, visualització, veu-parla, relaxació, consciència sensorial, postura, energia i moviment. Aquestes competències es relacionen amb l'autonomia i la iniciativa personal. 

Centrar l’atenció en una flor, tancar els ulls i sentir la respiració, relaxar-nos mentre escoltem música ens fem massatges... són alguns dels rituals que milloren la predisposició a l’aprenentatge a les aules. Perquè els nostres fills i filles són nadius digitals i viuen en un món hiperestimulat, fet que els dificulta centrar-se i interactuar amb el seu entorn.

Promovem l’adquisició d’hàbits que els facin ser «menys impulsius i més respectuosos, i que els serviran pel món que vivim».

[ux_gallery ids="8129,8128,8127,8126,8125,8124,8123,8122,8121,8120,8119,8118,8117,8116,8115" type="masonry" col_spacing="xsmall"]