El passat divendres 11 de febrer vam commemorar el DIA INTERNACIONAL DE LA NENA I LA DONA EN LA CIÈNCIA, que vol destacar les figures femenines en els camps STEM (Science, Technology, Engineering and Mathematics), tantes vegades silenciades al llarg de la història. Donar a conèixer el seu treball ajuda a tenir referents a l’hora de triar una carrera professional.

La ciència i la igualtat de gènere són essencials per al desenvolupament sostenible i per això la celebració d’aquest dia ha de servir per posar de manifest la necessitat de fomentar l’accés i la participació plena de les dones i les nenes en la ciència. I l’escola no pot quedar al marge de les iniciatives que ho fomentin.

Les activitats adreçades als alumnes dels primers cursos de l’ESO han tingut com a principal objectiu conèixer aportacions de dones al desenvolupament científic i tecnològic. Les activitats fetes amb els alumnes de 4t han girat entorn de la presa de decisions a l’hora de triar els estudis, l’anàlisi de dades estadístiques sobre les dones i el món de la investigació i sobre la autopercepció que tenen les noies de sí mateixes en les matèries STEM. També han pogut seguir en directe, en streaming, el testimoni de la Jorgina Busquets Corominas, exalumna de l’Escola Pia Sabadell i enginyera aeronàutica per la UPC.