Al voltant de l'11 de febrer, Dia Internacional de la Dona i la Nena en la Ciència, a l'ESO hem volgut dedicar temps a les nostres classes de biologia, geologia, de física i química per reflexionar sobre els referents femenins que tenim en aquest àmbit. Els primers cursos ho han fet a partir d’una mirada majoritàriament al passat, agafant com a referència científiques que han estat homenatjades en els Doodles de Google. Així, han pogut conèixer a metgesses, ingenieres, químiques o astrònomes.
Els alumnes de 3r, per la seva banda, han assistit a xerrades i entrevistes, via online i en diferit, organitzades tant per la FCRI (projecte #100tífiques) com per l'Ajuntament de Barcelona (projecte Científiques que has de conèixer) i han pogut conèixer a dones que actualment es dediquen professionalment a la recerca, innovació i desenvolupament en diverses àrees com la indústria farmacèutica, la robòtica o la supercomputació, tant en el món privat com en universitat públiques.
Aquests testimonis han parlat de la seva pròpia experiència i de la seva trajectòria acadèmica i professional, però, sobretot, han animat a les noies a tenir confiança en elles mateixes i lluitar pel que els agrada i motiva.
Finalment, durant l’última setmana de trimestre, els i les alumnes de 4t realitzen uns tallers a l'aula, de la mà d'un equip d'investigadores de l'empresa Amphos 21, que porta per títol "Girls in STEM".