Pere Arquillué parla del teatre i la vida a l’Escola

Pere Arquillué ha vingut a fer una xerrada a l’Escola per a parlar del teatre i la vida. L’actor i antic alumne ha inaugurat el cicle de conferències “Converses amb … Alumni”. No ha portat res preparat, la sessió ha estat una conversa entre ell i el públic.

Arquillué fa tot just 50 anys que va entrar a l’Escola i ara és un dels actors més reconeguts del país. “Quan vaig començar no érem tants, ara hi ha molta gent jove que s’hi vol dedicar. El que sí que es fa ara és molts càstings. Això no deixa de canviar les dinàmiques però el fons no deixa de ser el mateix.” La seva relació amb l’Escola és intensa. Aquí va conèixer la seva dona i encara en conserva els amics. .

Tot i que un dels seus grans salts professionals li va venir de la televisió, protagonitzant la sèrie Comte Arnau, Arquillué és un actor de teatre. I ho segueix sent tot i la proliferació de produccions audiovisuals amb les noves plataformes de streaming. “He fet molt audiovisual, però sempre el teatre ha estat l’element central. M’agrada fer audiovisual però es fa difícil de compaginar amb el teatre.”

Arquillué està preparant per aquest 2024 una adaptació dels textos d’Eurípides sobre Ifigènia que es podrà veure al Teatre Lliure. “Hem fet una versió molt contemporània, que parla molt de nosaltres i del món d’ara.” Pere Arquillué tornarà al Teatre Principal a finals d’any amb ‘L’adversari’.