Aquest ha estat un tancament de curs molt estrany. No hem pogut celebrar plegats l’acte de tancament del LEMA “La Natura Ningú l’Atura”. I tal com hem vingut fent fins ara, ho hem hagut de fer de manera virtual.
Ens vam connectar tots al web de l’Escola el 19 de juny a les 17:30 per celebrar online l’acte. Aquí us deixem el vídeo de Cloenda de CURS:
[ux_video url="https://www.youtube.com/watch?v=ARkpAOeJMRs"]
[gap]
Els i les mestres també han fet alguns vídeos de comiat pels alumnes! Està clar que res a veure amb els petons i les abraçades habituals l’últim dia de curs; però algún vídeo ens ha fet caure la llagrimeta.
Els i les mestres també han fet alguns vídeos de comiat pels alumnes! Està clar que res a veure amb els petons i les abraçades habituals l’últim dia de curs; però algún vídeo ens ha fet caure la llagrimeta.
[row]
[col span="6" span__sm="12"]
[/col]
[col span="6" span__sm="12"]
[/col]
[/row]
Alguns dels treballs que hem fet durant aquest mes de maig han estat brillants! Aquí us en deixem una mostra:
A Batxillerat hem guanyat premis!
El vídeo "CONFInA en la química: consells en dies de quarantena" de les alumnes de 1r de batxillerat Amal Makdad, Lluna Riera i Mireia Vega, ha guanyat el premi per votació popular de la 6a edició del concurs "Aquí hi ha química" de l'Institut Químic de Sarrià.
Enhorabona noies!
[ux_video url="https://www.youtube.com/watch?v=Px_Jl6PZskc"]
Art and English
The 3rd year students have practised the elements of art, and now they can describe beautiful paintings, look!
[gap]
Cinemàtica a ESO
Els alumnes de 2n han pogut realitzar una activitat de Cinemàtica a l’exterior, coincidint amb la fase de desescalada que els permet sortir al carrer en una determinada franja horària. Han aprofitat per marcar una ruta per la ciutat cronometrant-se i mesurant distàncies amb diferents tipus d’aplicacions mòbils o el Google maps. Càlculs i gràfiques els han elaborat a casa. Una sortida a l’exterior per aprendre una mica de física i de passada oxigenar-se.
[gap]
Guerra dels Segadors
Els nois i noies de 3r han fet un vídeo tipus cut out sobre la Guerra de Segadors, una activitat dins de l'itinerari d'aprenentatge de 'Com m'estimaries al segle XVII'
Taula Periòdica
Els alumnes de 3r d’ESO estan elaborant una Taula Periòdica amb codis QR. En aquests codis està emmagatzemada la informació més destacada de cada element químic: nom, símbol, etimologia del seu nom, propietats físiques i químiques, descobriment, obtenció, aplicacions, imatges, …
El treball col·laboratiu que estan fent des de la distància física els permet aconseguir un objectiu comú.
[gap]
Fem Perfums!
Les aromes ens envolten en el nostre dia a dia, i no només quan ens perfumem amb colònia. Els productes de neteja, els ambientadors i fins i tot els aliments que consumim ens envolten d’olors. Al llarg de la història, s’han anat desenvolupant diverses tècniques per extreure els olis essencials presents, sobretot, en les plantes. La destil·lació, l’extracció, la maceració o l’enflorat són les tècniques més antigues que es coneixen.
Els alumnes de l’optativa de ciències de 2n hem estat reproduint algunes d’aquestes tècniques durant el confinament: hidrolats de pètals per destil·lació, maceració i extracció amb plantes aromàtiques. Tot amb el material que han pogut tenir a mà.
[gap]
Versionem Cançons!
Els i les alumnes de 5è a l’àrea de música hem versionat una cançó coneguda canviant la lletra per una altra sobre el confinament i el Coronavirus que ens hem inventat. Aquests són alguns dels resultats de la proposta! Aquesta setmana tenen el repte els alumnes de 6è! Sou tots uns artistes!
[gap]
Matemàtiques a 2n
Estem treballant la capacitat i la proposta que havien de fer els alumnes va ser: “us proposem que compteu una quantitat d’aigua que gastem a casa i que en feu un problema de mates, com si l’haguessiu de llegir a un company o companya de la classe perquè el resolés”. Aquí alguns resultats!
[gap]
Itinerari "#Planetorplastic?"
Els alumnes i les alumnes de 3r ESO hem acabat l'Itinerari d'Aprenentatge. Hem après i reflexionat molt sobre l'ús i abús del plàstic. Aquí us deixem algunes de les reflexions que han fet els alumnes:
3r C Ramon Martori. Desde fa temps, els humans portem un estil de vida poc amigable amb el medi ambient, és tasca de la nostra generació i de les que vindran arreglar aquest problema. Per aquest motiu hem decidit crear aquesta publicació la qual ens recorda diferents maneres per a solucionar el problema (3R). CONSCIENCIAT!
3r A Gerard Olivon. Solucions com ara:
- Reciclar, Utilitzar energies renovables, Utilitzar transports no contaminants, Evitar els envasos de plàstic, Evitar els plàstics d'un sol ús, és millor la vaixella reutilitzable, Reutilitzar abans de tirar
3r D Berta Cardona. El nostre grup Summem ens hem enfocat en expressar solucions del problema i hem arribat a la conclusió després de setmanes treballant, de que el problema no és el plàstic, sinó l'ús que li donem. Hem escollit la frase: La brossa no és inútil, ja que després d'utilitzar un residu de plàstic, en comptes de llençar-lo s'ha li podrien donar moltes utilitats per fer nous productes.
3r E Judit Martínez. Cada any, als nostres mars els hi arriben tonelades de plàstic, que contaminen i embruten el fons marí. I què provoca això? Doncs una gran pèrdua de la biodiversitat, ja que alguns animals es moren si el plàstic invadeix el seu espai natural, o si se'l mengen. El plàstic es descomposa, per culpa dels agents naturals, com les onades, la sorra, i es transforma en microplàstic, que els peixos confonen amb plàncton. això afecta a la cadena alimentària, ja que, potser no passa res, però quan després un altre peix més gran es menja molts peixos petits, el seu nivell de plàstic augmenta, i així fins al peix més gros, que té massa plàstic al cos i s'acaba morint. A més a més, els plàstics els hi crea ferides, si s'hi enganxen.
I això només en els mars. En el sòl, els plàstics no es transformen en microplàstics, sinó que es queden allà degradant-se lentament. Els plàstics tarden massa a degradar-se, i es queden allà per més anys que els que tots nosaltres viurem. Deixen anar toxines, i esterilitzen els sòls, que deixen de ser fèrtils. Tot això passa per la gran quantitat de consum que hi ha al món. Per posar un exemple: només amb les empreses de begudes es produeix en un any, 500 mil milions de ampolles de plàstic. Per què? Doncs perquè tenen molta demanda. Realment necessitem tantes bosses,? o tantes ampolles?, tant difícil és comprar a granel i no en bosses de plàstic? o reutilitzar les de casa? o comprar menys productes que només utilitzarem un cop? NO.