Jordi Oliva, professor d’Escola Pia, reconegut per la seva tasca en la documentació de les víctimes de la Guerra Civil a Catalunya

El professor Jordi Oliva està al capdavant d’un projecte de gran importància per a la memòria històrica de Catalunya: “El Cost Humà de la Guerra Civil a Catalunya”. Aquesta iniciativa, impulsada per la Generalitat, té com a objectiu posar nom i cognoms a totes les víctimes de la Guerra Civil recollint-ne el màxim de dades possible. Fins ara, la base de dades pública compta amb més de 60.000 registres i continua creixent sota la seva direcció.

Durant més de 30 anys, Oliva, ha dedicat esforços a aquest projecte, convertint-lo en una eina essencial per al país i un treball pioner en molts àmbits. La seva feina inclou la consulta de diverses fonts d’informació, arxius, biblioteques i testimonis orals.

Oliva, va obtenir l’any passat el seu doctorat amb una tesi que abastava la metodologia emprada en el projecte.

Recentment, ha estat reconegut per tres vies diferents:

-Per haver posat nom i cognoms als republicans enterrats a Perpinyà, morts a l’exili.
-Per la concessió del Premi a la Dignitat.
-Per la presentació del seu llibre al Museu d’Història de Catalunya, una obra derivada de la seva tesi i publicada per la Generalitat, que es preveu serà una referència essencial per a l’estudi de les conseqüències humanes de la guerra.

La presentació del seu llibre al Museu d’Història de Catalunya va ser un esdeveniment destacat, i es preveu que l’obra sigui una referència clau per a futurs estudis sobre les conseqüències humanes de la Guerra Civil.

El llibre "L'estudi del cost humà de la Guerra Civil a Catalunya" ha estat cedit per Jordi Oliva a la Mediateca de l’Escola. A partir del proper curs podeu demanar-lo en préstec si és del vostre interès.

Moltes gràcies Jordi per la teva generositat!