BERTA VERDAGUER – Entrevistes als alumnes amb Menció d’Honor a les PAU

Hem volgut saber com han viscut la notícia i com s’han preparat la Selectivitat per obtenir aquests resultats.

BERTA VERDAGUER, ens explica la seva experiència.

berta verdaguer

En primer lloc, moltes felicitats de part de tota l’Escola! Has rebut la Menció d’Honor de l’Ajuntament de Terrassa. Com et sents, t’ho esperaves?

Em sento molt satisfeta i il·lusionada, ja que de petita sempre veia als diaris i notícies les persones que millor nota treien a la selectivitat i no m’acabo de creure que jo en sigui una d’elles ara, així que estic molt orgullosa. No m’ho esperava ja que no sabia que hi havia aquest acte i al rebre la notícia em vaig emocionar.

Com t’has preparat per la Selectivitat?

Per preparar la selectivitat vaig fer un calendari de tot el maig i estudiava entre 6 i 8 hores diàries dues assignatures, per exemple, el primer dilluns vaig estudiar empresa i filosofia. D’aquesta manera, quan vaig arribar als exàmens de la selectivitat portava el temari controlat i en cap moment vaig sentir que me’n oblidava d’algun concepte.

Els dies abans és important tenir unes rutines, dormir i menjar bé…

Penso que no només els dies d’abans és important tenir unes rutines, sinó que és important tenir-les tot el mes de maig, que és quan acaben les classes, ja que així s’agafa la costum i els dies abans no s’està tan nerviós. Aquesta rutina seria estudiar el temari, practicar amb exàmens d’altres anys, menjar bastant, dormir les hores necessàries, fer esport i practicar hobbies per desconnectar.

Com has dut els nervis previs a la Selectivitat?

Durant tot el mes de maig no vaig estar gaire nerviosa perquè estava centrada en estudiar i prou, en canvi, els dies abans de la selectivitat tremolava i m’entraven les pors, però en el moment de fer la selectivitat no estava nerviosa ja que estava tan concentrada fent els exàmens que inclús se m’oblidava que estava fent exàmens de selectivitat.

De quina manera t’han ajudat els docents de l’Escola? I la família?

Els docents de batxillerat han sigut clau per aconseguir la nota que he obtingut, ja que s’han esforçat tot el que han pogut perquè anéssim ben preparats mentres aprenem. Jo els estic molt agraïda i penso que tenim molta sort amb els professors de batxillerat de l’escola pia.

Què vols estudiar? Com ha estat el procés de tria de carrera?

Estudiaré el doble grau de dret i economia a la pompeu fabra. Doncs jo ho he tingut molt clar, desde 4t de la eso ja sabia que volia estudiar aquesta carrera, ja que desde que vaig fer la primera classe d’economia vaig saber que era el que volia estudiar ja que em va apassionar molt. I pel que fa al dret, em crida molt l’atenció i em motiva aprendre sobre ell. D’aquesta manera, com que tenia clar el que vull estudiar, ha estat més fàcil marcar-me l’objectiu d’arribar a la nota de tall d’aquesta carrera i lluitar per aconseguir arribar a aquesta nota.

Quants anys tenies quan vas venir a l’Escola?

Quan vaig venir a l’escola pia tenia 12 anys, vaig entrar a primer de la eso.

Has preguntat a la família què els va moure per confiar amb la nostra Escola?

No va ser la meva família qui va escollir l’escola, vaig ser jo. Quan anava a sisè de primària em vaig informar sobre molts instituts i el que em va agradar més va ser l’escola pia, així que els hi vaig dir als meus pares i m’hi van inscriure. A mi em va moure l’optativa d’alemany, que hi hagués molts alumnes, el seguiment que fan a l’escola personalitzat i que potencien el talent dels bons alumnes.

Com valores els teus anys a l’Escola?

Els valoro positivament, ja que gràcies a aquests he arribat on estic ara i puc entrar a la carrera que m’apassiona. Tot i així, hi ha hagut bons però també mals moments, com tot adolescent a l’institut.