Matèries comunes
Les matèries comunes són les mateixes per a tots els alumnes, independentment de la modalitat que fan, i tenen com a finalitat aprofundir en la seva formació general, augmentar la seva maduresa intel·lectual i humana i aprofundir en les competències generals que tenen un caràcter més transversal.
Matèries de modalitat i optatives
Són les matèries que proporcionen una dimensió més especialitzada a cadascuna de les modalitats de batxillerat que fa l’alumnat. Tenen com a finalitat proporcionar una formació de caràcter específic vinculada a la modalitat triada i orientar en un àmbit de coneixement ampli, desenvolupar les competències que hi tenen més relació i preparar per a una varietat d’estudis posteriors afavorint la inserció en un camp laboral determinat.
Treball de recerca
El treball de recerca està constituït per un conjunt d’activitats orientades a la investigació amb l’objectiu de preparar els alumnes perquè s’adaptin a situacions semblants a la de la seva futura vida acadèmica o professional. Aquest treball permet comprovar tant el grau d’assoliment dels objectius generals de l’etapa com el grau de maduresa dels alumnes.
A les tutories del primer curs de batxillerat es fan unes tècniques de treball de recerca que donen a conèixer tots els aspectes formals i metodològics que l’alumnat necessitarà en la seva realització.
També s’assigna un tutor/a de seguiment que controla periòdicament tot el procés de realització del treball. Els alumnes disposen des de l’inici del seu treball d’un calendari on es concreten tots els terminis fins a la conclusió del mateix.
L’avaluació del treball de recerca es fa en base a tres elements amb diferent ponderació respecte la nota global : nota del tutor/a de seguiment (40%), nota de la memòria escrita (40%) i valoració de l’exposició oral (20%).