Alumni

Han fet camí amb nosaltres...

sarai gascón
Sarai Gascón

El passat mes de març i de nou per iniciativa de l’AMPA vam celebrar una nova edició de l’activitat Converses amb… i ho vam fer amb la nadadora professional, subcampiona paralímpica i exalumna de la nostra escola Sarai Gascón!

La Sarai, que va néixer sense una part del braç esquerre, ha sentit passió per nedar des de ben petita. Va començar a aprendre’n als 3 anys i amb 14 va participar per primera vegada en el Campionat del Món de Natació de Durban (Sud-àfrica), on va aconseguir la medalla d'or en la categoria dels 100 metres braça. Quina il·lusió! No ho esperava!

Després la seva trajectòria va emprendre una velocitat vertiginosa, participant en els Jocs Paralímpics de Pequín 2008, en els Jocs de Londres quatre anys després i en els Jocs celebrats a Rio de Janeiro l’any 2016 recopilant nombroses medalles en tots els campionats, tan mundials i com europeus.

Gascón ens va parlar de l’esforç que requereix la seva professió, recordant quan estudiava i combinava els entrenaments amb l’escola. “Cal ser constant i esforçar-se. A mi mai ningú no m’ha dit no ho facis i sempre m’han incentivat a fer les coses igual que els altres (per exemple quan va arribar el moment de fer música i els companys tocaven la flauta, entre l’escola i la família vam trobar una solució i jo tocava el xilòfon, i de fet els companys em deien que tenia “molta barra” ja què jo tocava dues cançons i ells només una).

La seva vida ha estat plena de reptes que l’han portada a acomplir somnis que ni tan sols havia imaginat. I això, ens deia, l’ha fet evolucionar no només com a atleta sinó com a persona, fent de la superació el seu estil de vida. “Malgrat haver assolit grans reptes, no em quedo amb les medalles sinó amb el camí” va remarcar-nos. Va ser un plaer tenir-la de nou a l’escola, gràcies Sarai!

Altres exalumnes que han fet camí amb nosaltres: