Certamen de lectura en veu alta

La lectura en veu alta forma part del dia a dia a l'escola. A les aules de 4t i 5è de Primària des de ja fa uns cursos es treballa de forma vivencial amb l'objectiu de compartir les lectures, facilitar la comprensió del text i desenvolupar tècniques de comunicació oral que reverteixin en totes les àrees. Escoltar un text a través d’una veu expressiva és un plaer i proporciona una experiència compartida que estimula les ganes de llegir. Participar al Certamen Nacional Infantil i Juvenil de Lectura en Veu Alta és un incentiu més. Des de fa uns cursos els i les alumnes de 4t i 5è treballen les pautes i les lectures del Certamen per tal de participar-hi i presentar un representant a les semifinals.

Preparar una lectura, llegir-la davant dels companys i companyes d'aula i valorar-la a través d'una rúbrica és una pràctica habitual. Llegir davant d'un jurat i ser seleccionat per participar a les semifinals del concurs de LVA és un repte i una satisfacció. Aquest curs l'alumne Ivet Cansino de 5è de Primària va participar-hi, assumint el repte i fent una lectura molt qualitativa davant l'Auditori del Vapor Universitari de Terrassa.

Des d'aquí la felicitem i també a tots els nens i nenes que han participat en el procés des del principi a les seves aules i especialment als seleccionats pel jurat de l'escola. De quart la Maria Gallifa i el Xavi Aguilar i de cinquè el Roc Garriga.

Compartir, llegir per un mateix i pels altres de forma entenedora, clara, amb emoció i intenció, que aporti i arribi a l'Auditori és un objectiu que ens acompanya el dia a dia i que el recomanem molt i molt.