Els dies 9 i 10 de març els alumnes de 1r de batxillerat han realitzat uns tallers sobre la SIDA i prevenció de malalties de transmissió sexual. Aquests tallers han estat dirigits per professionals de l’àmbit sanitari (metges i infermeria) coordinats per la Comissió per a la prevenció de la SIDA (Sanitat i Serveis Socials – Ajuntament de Terrassa).

L’educació sexual dels joves és responsabilitat tant de la família, de l’Escola, com de les diferents administracions, i els professionals sanitaris ens poden ajudar molt en aquesta tasca. Tenim en ocasions la falsa sensació de que els nostres joves tenen ja suficient informació sobre temàtica sexual, fet que no sempre és així i el més important, manquen d’elements i criteris per gestionar aquesta informació.

Els tallers han durat aproximadament dues hores, i donat que hi ha una distància prou significativa entre els coneixements i la informació que tenen els joves i els seus hàbits i actituds, en aquesta intervenció l’objectiu s’ha centrat a treballar les seves actituds mitjançant reflexions sobre situacions on hauran de prendre postures o decisions en base a uns determinats principis i valors. Els tallers han finalitzat amb una explicació sobre l’ús correcte del preservatiu masculí.