La primera sortida cultural ha estat relacionada amb l’àmbit científic, tecnològic i social. Dos dels nostres alumnes ens expliquen com van viure aquesta experiència en primera persona.

Sortida al Cosmocaixa

Un grup d’alumnes de 3r d’ESO vàrem participar en el taller “Viu l’electricitat” del Cosmocaixa. En aquest taller se’ns mostraven alguns fenòmens elèctrics, i molts experiments, entre els quals destaquem la gàbia de Faraday i la bobina de Tesla.

Van sortir a l’escenari uns quants voluntaris que experimentaven què succeïa quan s’aplicava alta tensió o un feix d’electrons sobre objectes comun. Els cabells se’ns posaven de punta, els objectes es movien sols i, fins i tot, s’encenien fluorescents sense cables.
Les descàrregues, els experiments i l’humor incomparable del monitor ens van fer viure uns moments que no oblidarem.

Jan Vernet 3r d’ESO B

Sortida al Pantà de la Baells i a les mines de Cercs.

Els grups de 3r C i 3r D vam fer la primera aturada a la presa de la Baells. Allà ens van explicar el funcionament d’una presa i vam poder baixar fins a la primera galeria. Després vam continuar el recorregut fins a les Mines de Cercs. Ens vam posar uns cascos i vam pujar en un tren per endinsar-nos a la mina, baixa i humida, on la gent treballava més de 12 hores. Amb aquesta visita vam adonar-nos de la dura feina que la gent feia a les mines per un sou mínim.

Carles Marrugat 3r d’ESO D