Quina gran oportunitat la que vam viure a l’escola la diada de Sant Josep de Calassanç a Ed. Primària. Cada any pensem en les coses que va fer per a tots els nens i nenes de Roma i que, d’alguna manera, tots ens beneficiem, ja que va ser ell qui va crear la primera escola, concebuda tal i com la coneixem avui.

Farem memòria i recordarem que és el patró dels mestres. Antigament totes les escoles ho celebraven. Aquest dia ens va servir per a aturar-nos, pensar i viure en com era l’escola de llavors i com és la d’avui.

Us en farem cinc cèntims:

Els preparatius es van iniciar uns dies abans per tal que tot sortís ben rodó.

Arribat el divendres 29 al matí els alumnes grans de la nostra etapa van fer una visita als companys petits per tal d’explicar-los la vida i les tasques realitzades pel nostre patró. Vàrem utilitzar diverses tècniques segons l’edat dels alumnes.

Els de 6è i els de 1r van fer-ho a partir de la visió d’unes diapositives preparades pe a això. Els grans utilitzaven els ordinadors per tal de fer-los l’explicació i els hi van repartir un dibuix de record. A més, entre ells, es van intercanviar una foto de grup classe.

Els de 5è, amb els de P5 van fer l’explicació a partir d’una auca.

Els de 4t, amb els de P4 ho feren a partir d’una representació teatral.

Els de 3r, amb els de P3 van realitzar la primera trobada del curs. Van iniciar-los en el coneixement d’algunes vivències de Josep de Calassanç.

Els de 2n van visionar unes imatges i escoltar amb molta atenció l’explicació que els van fer els mestres sobre la construcció del «Temple dels Nens». Us recordem que és el nom que rebé la nostra capella quan es va construir.

A la tarda, els alumnes de la nostra etapa van poder gaudir i jugar d’unes paradetes que havien organitzar els més grans de l’etapa, els de 6è, on s’ho van passar uns i altres d’allò més bé. Des d’aquí felicitem alumnes i mestres pel seu esforç i dedicació.

És a dir, va ser un dia perfecte per tal de viure el tema de l’Acció Tutorial d’enguany: “Atura’t, pensa i viu”.