La Marta Lloveres, estudiant de4t d’ESO, alumna de francès i de l’optativa batxibac ha guanyat el segon premi del concurs de redacció que organitza la universitat Pompeu Fabra. El concurs era una traducció del francès al català. Per fer aquest tipus de traducció cal tenir, evidentment, un bon domini del francès, però també és bàsic que l’alumne sàpiga emprar les expressions més adients en català i que tingui cura de la redacció en la nostra llengua.

No és la primera vegada que la Marta guanya un premi. Ja va guanyar el del concurs de la Cocacola i aquest curs ha guanyat varis premis d’escriptura i dibuix als Jocs Florals.

El concurs de traducció que organitza aquesta universitat és el XVIè i té les modalitats de francès i alemany. S’hi han presentat alumnes de tot Catalunya. Cada escola havia de participar a les dues fases. La primera, al mateix centre escolar, els alumnes feien una traducció enviada per la universitat. D’aquí, el professor de francès seleccionava les quatre millors per poder anar a la fase final a la universitat.
Durant els parlaments del lliurament de premis, les autoritats van insistir molt que cal potenciar el francès a les escoles i que es necessiten molts professionals amb un bon domini d’aquesta llengua. També van aprofitar per recordar que en aquell mateix moment, un altre grup d’alumnes de 2n de batxillerat s’estaven examinant de les proves batxibac per obtenir la doble titulació de batxillerat ( la francesa i la catalana ) A aquesta prova hi ha participat la primera promoció batxibac de la nostra escola.

Per acabar, aprofitem per felicitar la Marta per la seves ganes de participar en múltiples concursos i activitats , per la seva feina ben feta i per tots els concursos guanyats. I no podem oblidar tots aquells alumnes que també van ser seleccionats al concurs, que van fer una bona traducció i tots els altres de la classe.