El passat dijous dia 21, els alumnes de 2n d’ESO participàvem un any més del projecte Roses contra l’oblit que els Amics de la Gent Gran (http://www.amicsdelagentgran.org/) tant encertadament promouen. Enguany, els nostres alumnes van visitar les residències d’àvies i avis L’Aurora, Sant Marià, Ca n’Arnaus, Génesis i Sant Josep Oriol.

En la fase de preparació, el 12 d’abril, vam poder comptar amb la visita a les aules de voluntàries i voluntaris d’Acció Gent Gran, Associació d’Ajuda a la Vellesa de Terrassa. La seva presència va servir per sensibilitzar els/les nostres alumnes, i prendre consciència d’una realitat social ben propera, malauradament sovint massa oblidada, i també de motivació amb la mirada posada en la visita a les residències. En aquesta mateixa setmana del 12 al 15 d’abril, en tutoria a les hores de Taller en Valors, es van visualitzar vídeos de sensibilització, i es va treballar en la preparació de punts de llibre i en la preparació d’una entrevista.

I arribem al matí de dijous 21, en què els i les alumnes, amb el punt de llibre, les roses i l’entrevista en la memòria, visitàvem les residències entre les 11 i les 12 del migdia. L’experiència extraordinària, igual, com passa sempre, que l’acollida que ens van dispensar. El matí de divendres, després de la Festa dels Jocs Florals, en tutoria vàrem treballar en l’elaboració d’uns escrits personals sobre l’experiència viscuda. El dia 20 de juny els els retornarem en una segona visita.