50 joves dels grups de confirmació de l’Escola Pia ens hem trobat a Montserrat per compartir amb dos monjos joves les raons per les quals van optar per la vida monàstica. Primer hem estat a sant Benet de Montserrat on ens ha rebut la Montserrat Unterlöhner. Després hem anat fins a santa Maria de Montserrat per reunir-nos amb l’Àngel Pons, antic alumne de l’Escola Pia de Sabadell.

En ambdues trobades hi ha hagut peguntes. Primer les més senzilles: com és la vida al monestir? Per què hi vàreu entrar? Què varen dir els vostres familiars i amics? Com s’organitza el monestir? … després, un cop trencat el gel, preguntes més de fons: És fàcil la vida en comunitat? Vàreu trencar amb les respectives parelles? Què trobeu a faltar de la vostra vida d’abans d’entrar al monestir? Com interpreteu i actualitzeu la Regla de Sant Benet que ja té tants anys? Com s’ho fa un per procurar perdonar sempre?

Hem pogut parlar d’altres coses com les seves aficions, l’experiència de fe de la seva infància i adolescència, l’enamorament de la persona de Jesús i del seu Evangeli, l’experiència de Déu….

Ha estat una jornada ben complerta!