El 17 de maig va tenir lloc al Col•legi de Doctors i Llicenciats de Catalunya el lliurament de la XXIX edició del Premi de Filosofia Arnau de Vilanova. Entre els guanyadors hi havia la Mariona Bardina Riera i la Tanit Jorba Chacón, alumnes del 2n de Batxillerat (modalitat ciències socials) d’aquest curs 2013-2014.

Les nostres alumnes varen ser premiades amb un 2n i 3r accèssit, respectivament, pel seus treballs. La Mariona Bardina amb el seu treball “ La mort entre nosaltres” va fer una investigació sobre la mort des del punt de vista social, fent un estudi rigorós sobre com els nois i noies de 16 i 17 perceben la mort. D’altra banda, La Tanit Jorba amb el seu treball “Perspectives diferents del concepte Felicitat al llarg de la història i en la societat actual” ha fet una anàlisi filosòfica i sociològica del concepte de Felicitat.

L’acte de lliurament va ser presidit per la degana del Col•legi de Doctors i Llicenciats Josefina Cambra Giné. La Mariona i la Tanit varen assistir a l’acte acompanyades de les seves famílies i els corresponents tutors de treball de recerca Àngel Rodríguez Carreño i Josefina Jofre Serracanta. En aquest acte es va reconèixer i valorar la gran qualitat dels treballs guardonats, i la dificultat que va representar pel jurat haver de prendre la decisió final. Tanmateix, es va valorar la importància de la filosofia en la formació, no tan sols acadèmica, sinó molt especialment personal dels nostres joves : la filosofia potencia l’esperit crític, ens permet aprendre a ordenar i expressar idees, a argumentar i qüestionar etc. i d’això en tenim una bona mostra amb els treballs de la Mariona i la Tanit.

Enhorabona Mariona i Tanit per la feina feta.