Els alumnes de 4rt d’ESO han participat en uns tallers per potenciar la cohesió de grup. Per aconseguir-ho és bàsic entrenar certes habilitats com el treball en equip, la comunicació positiva i la confiança. Mitjançant tres tallers, LA MISSIÓ IMPOSSIBLE, JUNTS ARRIBAREM MÉS LLUNY I TRAVESSEM EL MUR, van haver de superar reptes, dissenyar estratègies, i portar-les a terme amb èxit.

La clau era establir un objectiu comú, pactar una estratègia i coordinar els membres del grup fins al punt que cadascun d’ells només pugui assolir els seus objectius si la resta aconsegueix assolir els seus. Aquests aspectes són bàsics quan la fita és promoure el treball cooperatiu, tal com ens proposa el projecte de renovació pedagògica SUMMEM.

Aconseguim promoure que l’alumnat assumeixi responsabilitats individuals però que alhora aprengui a col·laborar amb els companys. Deixem de banda la competitivitat per fomentar la participació, potenciem la confiança i la responsabilitat que permet prendre consciència de com afrontem els reptes i les decisions personals.

Aquestes són algunes de les reflexions que van fer un cop acabada l’activitat:

“Hem de tenir valor per fer les coses perquè el resultat pot ser molt positiu, encara que tinguem por” Pau

“He viscut experiències que podré aplicar en altres moments” Taya

“Tothom ha de cooperar perquè sinó no aconseguim l’objectiu” Jan

“Hem de tenir paciència i complementar-nos els uns als altres” Pere

“Ens hem de respectar, tal i com som” Berta