Nelson Mandela va afirmar que… l’Educació és l’arma més poderosa que pots fer servir per canviar el món…

i aquest és un dels reptes principals del projecte pedagògic SUMMEM. Volem donar respostes educatives reals als reptes de la societat del segle XXI i per fer-ho confiem en les metodologies actives, l’aprenentatge interdisciplinari i el treball cooperatiu.

L’EnglishProject a l’ESO ja treballa amb tendència SUMMEM: l’aprenentatge basat en problemes i desenvolupat amb untreball interdisciplinari són els protagonistes del projecte sobre el Canvi Climàtic.

Fem un “role play” interconnectant coneixements de ciències socials, ciències naturals i anglès i basant-nos en el joc Climate Interactive que emula les negociacions de l’ONU sobre el canvi climàtic, després dels compromisos de París 2015, per tal de mantenir l’escalfament global per sota del llindar dels dos graus centígrads.

Els alumnes d’ESO fan de representats de diferents països i simulen un debat per arribar a un acord global contra el canvi climàtic en el marc de les Nacions Unides. En grups de 5 persones estudien un document científic confidencial i en anglès de la regió que representen (Xina, Índia, EUA, Europa…) i es documenten sobre l’impacte de les polítiques econòmiques de la seva delegació. Un cop preparats, fan dues rondes de negociació i un emissari n’exposa les promeses.

Així mateix, el projecte utilitza un software interactiu -creat per científics- que analitza ràpidament l’impacte de les promeses exposades en el sistema climàtic global i que actualment es fa servir en empreses i universitats de tot el món.

Aprenem anglès, resolem una problemàtica concreta gràcies al treball individual i també d’equip i experimentem amb experiències reals de l’ONU, a més de conscienciar-nos en la importància de la lluita contra canvi climàtic, veritable repte de les futures generacions.