Som Escola i Fem Ciutat, amb aquesta màxima volem conèixer molt més sobre Terrassa!

Durant una setmana d’aquest mes de juny els alumnes de 2n d’ESO hem desenvolupat un itinerari d’aprenentatge sobre Terrassa a partir de tres eixos: la ciutat de Terrassa, la memòria històrica i la ciència.

La primera activitat ha estat centrada en la geometria de les esglésies de Sant Pere. Inspirant-nos en Leonardo da Vinci i amb l’objectiu de preparar un giny mecànic inventat.

En aquest itinerari el món de la ciència n’és el pal de paller. A partir dels científics treballats a classe; des de Plató a Newton passant per Pitàgores, Arquímedes, Fibonacci i Descartes; hem fet un projecte i l’hem presentat davant la classe.

Per parlar de la ciència i relacionar-ho amb la nostra ciutat, ens hem inventat un joc! Inspirats en els carrers que fan memòria de personatges importants de la ciència a Terrassa, hem creat el Joc dels carrers de la Ciència; que ha servit com avaluació final de l’itinerari.

En el marc de “Terrassa, memòria i Ciència” hem anat a la seu terrassenca del Museu Nacional de la Ciència i de la Tècnica de Catalunya amb l’objectiu de seguir les explicacions al voltant de la intel·ligència artificial en l’exposició permanent sobre «L’enigma de l’ordinador». El colofó de l’itinerari ha estat el passi de la pel·lícula «Figures ocultes». La sessió ha posat èmfasi en la reivindicació de la ciència en femení i ha servit com a complement de la visita al Museu Nacional de la Ciència i de la Tècnica de Catalunya.

Hem tancat l’itinerari amb l’avaluació individual a manera de crítica constructiva de les activitats. Han estat sis dies intensos de treball i estudi on s’han retrobat ciutat, ciència i memòria.

Una experiència profitosa que val la pena continuar per tal de seguir coneixent millor la nostra ciutat, la memòria i la ciència!