La situació de les persones refugiades és crítica. Infants, avis, homes i dones es veuen obligats cada dia a deixar la seva terra per anar a viure qui sap on i fent qui sap què. Cal que evitem ser simples espectadors de tristes imatges i tràgiques estadístiques. Hem d’actuar! Passar de les paraules als fets. I és per això que avui els nostres alumnes de 6è de Primària i tots els de Secundària participen activament en una taula rodona que té com a objectiu definir accions de solidarització, més enllà de les recollides de roba i menjar.

Per a guiar-nos ens visiten la Núria Burgada, mestra i voluntària, en Lluís Caelles, periodista internacional i especialitzat en aquesta temàtica i el bomber Jesús Aragón. Tots ells ens il·lustraran per a promoure en l’alumnat el sorgiment de propostes i activitats de solidarització.

Som agents de sensibilització i sabem que l’acció és el mitjà més transformador de la persona i de la realitat. #SegueixEndavant

#NuriaBurgada

És la mare i mentora del Kilian Jornet, crac mundial del trail running. Fa uns mesos la Núria va visitar Lesbos com a impulsora de la iniciativa Transpirenaica Social y Solidaria, una travessa anual de 800 quilòmetres que aquest any estarà dedicada a la sensibilització sobre la crisi migratòria al Mediterrani. Per a conèixer de primera mà aquesta realitat va decidir visitar aquesta illa grega que és una de les principals portes d’entrada a Europa.

La primera imatge que recorda la #NuriaBurgada de Lesbos és la d’una nena petita. Se li va acostar i li va dir una sola paraula: “Menjar”. Sense pensar-ho la Núria li va donar les galetes i els snacks que portava. Un cop aconseguit el que volia, la nena va tornar amb la seva família. Una família de refugiats.

@LluisCaelles

És un periodista català que treballa actualment com a redactor a la secció d’Internacional de TV3 i és professor associat de la Universitat Pompeu Fabra. Ha dirigit i presentat els Telenotícies a TV3, ha estat també editor del 3/24 i corresponsal a Brussel·les. Col·laborador del programa 30 minuts va rebre el premi Unicef 2002 pel reportatge Els nens dels camions.

Ha visitat recentment el camp de refugiats d’Idomeni, a Grècia i compartit impressions amb les persones que hi són, parlant de les seves esperances, les poques pertinences que conserven, el seu estat d’ànim… I la com a síntesi ens diu que “Sorprèn la positivitat dels refugiats sirians, sense retrets ni queixes i amb esperança”

Jesús Aragón

A part de ser membre del cos de bombers de Terrassa, en Jesús Aragón és també vicepresident de l’ONG “Amics”, una entitat d’ajuda humanitària que juntament amb l’ONG “Rebost Solidari” van impulsar una recollida de roba, menjar i material de primera necessitat per als refugiats que ha tingut un èxit local desbordant traduït en més de 10.000 kg de roba i material que aniran destinats al Campament de Refugiats d’Idomeni, a la frontera entre Grècia i Macedònia.