El passat 24 d’octubre, els alumnes de 2n de Batxillerat Científic que fem Biologia, vàrem anar al “llac 25 de Setembre” de Rubí.

La sortida tenia com a objectiu poder observar de primera mà una successió ecològica, concepte que hem treballat al llarg del 1r trimestre. Una successió ecològica són el conjunt de canvis que es produeixen en una comunitat al llarg del temps. El llac de Rubí, que és una clar exemple de successió ecològica, es va formar a partir d’una alteració humana del medi, quan unes màquines excavadores van perforar ara fa uns anys una capa freàtica, causant així un degoteig constant d’aigua que mica en mica ha anat formant aquest llac.

Va ser una excursió atípica, tot just sortir de l’escola a tres quarts de dues, els alumnes amb el professor vàrem agafar el tren a l’estació dels Catalans en direcció Rubí. Un cop allà ens vam dirigir al llac, tot i que ens va costar bastant temps trobar el camí adient per accedir-hi, ja que estava tot ple de fang i males herbes. Finalment i després d’unes quantes caigudes, hi vam arribar.

Davant el llac, el professor va repassar alguns dels conceptes treballats a classe, i ens vam fer una fotografia de grup, per immortalitzar el moment. Ja per acabar, vàrem dinar assentats al llac i vam tornar ràpidament cap a l’estació, ja que tots teníem compromisos.
Va ser una visita llampec, que ens va servir per veure en primera persona el que treballem a classe.