El dijous 12 de novembre un grup d’alumnes de 4t van realitzar una visita guiada i comentada a l’impressionant fortalesa del s.XVIII del Castell de Sant Ferran a Figueres.

A l’exterior, els alumnes van poder apreciar tot el perímetre emmurallat amb la seva particular geometria i la resta de sistemes de defensa, una obra d’enginyeria molt avançada a la seva època. També van gaudir d’un recorregut en vehicle tot terreny per el fossar, van accedir a les galeries subterrànies de la contramina, a les instal·lacions dels serveis i als antics habitatges dels soldats. I finalment un recorregut en zòdiac els va permetre endinsar-se en una de les cisternes, també subterrànies, d’on els militars s’abatien d’aigua i on, 40 anys després d’entrar en desús l’aqüeducte del que es nodria, l’aigua encara roman neta gràcies a les particulars condicions d’aquest indret.