El passat dimarts dia 25 de setembre vam portar a terme un simulacre d’evacuació per a un hipotètic perill provinent de l’interior de la nostra escola, a l’edifici principal del carrer Col•legi.

L’alarma es va accionar a les 9:15h. i en qüestió de 11 minuts, les etapes de Primària i Secundària es van buidar completament, amb tots els alumnes controlats a la zona exterior segura, que és el camp de futbol. Acabat el simulacre, tots els alumnes van tornar a les aules per reprendre la seva activitat escolar.

En aquesta mateixa línia, el dilluns dia 1 d’octubre es va realitzar a l’edifici d’educació Infantil. Els alumnes, guiats pels respectius docents van sortir disciplinadament fins a l’espai exterior segur, que en aquest cas és a la pista poliesportiva del carrer Vallhonrat, en la zona més pròxima al carrer Doctor Martí Julià. El Pla d’Emergència es va activar també a les 9:15h., i un cop recomptats tots els alumnes i amb la certesa de que no quedava ningú a l’interior de l’edifici, es va donar per finalitzat l’exercici, tornant a les aules per continuar les activitats previstes.

Aquest exercici és molt important per estar preparats per qualsevol incidència provinent de l’interior dels edificis, com pot ser un incendi, una explosió, una fuita de gas i/o de material tòxic dels laboratoris, etc. D’aquesta manera, alumnes, professors i personal d’administració i serveis estan informats i preparats per saber en tot moment que cal fer en el cas d’una emergència real. Per als coordinadors de secció corresponents, també és un bon entrenament alhora de seguir els protocols d’actuació dictats pel Pla d’Autoprotecció dels nostres edificis. En aquesta ocasió, es va poder comprovar el bon funcionament de les noves portes tallafoc de les escales de l’edifici principal.