Al llarg de la setmana (dimarts 20 de novembre els alumnes de 1r Batx. i dijous 22 els de 2n Batx.) s’ha fet a Batxillerat una simulació d’eleccions per acostar els alumnes a un dret fonamental com és el de votar i que ben aviat per edat podran exercir.

Concretament s’han fet dues votacions, una referida al Parlament de Catalunya, on podien votar a qualsevol de les candidatures que es presentaven a les eleccions reals i una segona on es contestava a la pregunta :Vols que Catalunya sigui un nou Estat d’Europa? Les taules electorals han estat coordinades pels delegats de Batxillerat, als quals volem agrair la seva col·laboració.

Es tracta simplement d’un joc, però ens ha permès tenir un coneixement de la nostra realitat sociològica a nivell d’etapa i, per sobre de tot, ha fet reflexionar els alumnes sobre la situació social i política actual a pocs mesos de la majoria d’edat que els permetrà exercir el dret a votar. Creiem que és fonamental que l’Escola promogui experiències que posin els alumnes en situació respecte el que serà el seu paper a la societat i que prenguin consciència de la seva importància i responsabilitat en la construcció del món en que vivim.