Quatre històries, quatre protagonistes

23 d’abril, dossier del diari Ara: «Inocular el virus de la lectura». A la fotografia, Sergi Belbel, reconegut dramaturg, Pere Arquillué, gran actor, i Isabel Caballero, professora de l’escola. Tots tres van coincidir en un gran moment dels seus recorreguts vitals. Tot just fa uns 30 anys, quan en Sergi i en Pere exercien d’estudiants i d’adolescents, i la Isabel, acabada de llicenciar, s’enfrontava a l’apassionant aventura de l’educació, van compartir les aules i l’interès i el gust per la literatura, els llibres, la lectura, les històries, els missatges...

Els tres es troben a l’entrada de l’escola, manifesten que no han perdut el contacte durant tots aquests anys i la Isabel en segueix activament les carreres professionals. Fa 30 anys del seu primer contacte, però malgrat el temps no s’ha perdut la guspira, l’essència... Es miren i es parlen amb afecte i des de l’afecte.

I la Núria Juanico, la quarta protagonista, també antiga alumna de l’escola i ara periodista, la més jove de tots. Ella no fa tant que ha deixat l’escola i els professors la recorden «devorant» llibres, recull ara els seus testimoniatges, les seves experiències i n’elabora un text, perquè la resta tinguem el goig de llegir-lo.

Sant Jordi sempre és especial i aquest any també ho ha estat!

Cristina Roca