1r. ELEMENT: interacció professorat-alumnat
El docent explica les principals característiques d’un museu i descobreix als alumnes com s’organitza, a nivell general. Són coneixements de la matèria Medi Social. Acte seguit seran els mateixos alumnes els qui descobreixin, i aprenguin de manera activa sobre el tema proposat.
2n ELEMENT: treball individual
Assignem a cada nen i nena una obra d’art que ha d’analitzar a nivell individual per després fer-ho en equip amb els companys i companyes que tenen obres similars. És un primer pas per a conèixer els trets propis de cada estil artístic què combinat amb la recerca individual d’informació i el treball a l’aula esdevenen els pilars fonamentals per a conèixer el Barroc i el Renaixement amb detall i motivació.
3r. ELEMENT: interacció alumne-alumne
Pas on cada equip té una obra assignada que ha d’analitzar. La tècnica d’anàlisi ja s’ha treballat fet individualment, en la primera fase de l’itinerari, i ara ja podem fer-lo amb l’equip. La dinàmica consta d’un primer moment individual per després fer aportacions en parelles i finalment amb tot l’equip.
4t. ELEMENT: treball en equip
Tot seguit el projecte requereix reproduir un marc en base a les característiques pròpies de l’estil artístic assignat i que ja han interioritzat amb les feines anteriors. Entra en escena la matèria de Plàstica treballant amb els materials, colors… que han de conformar l’encàrrec. L’equip treballa de manera organitzada, amb rols i funcions definides per cada alumne.
La matèria de Llengua es treballa a la vessant comunicativa del projecte, perquè cada equip prepara un folletó i un cartell i després de seguir un procés participatiu per a escollir-ne un que representarà cada grup-classe ens posem a treballar per a traduir-los en 4 llengües: català, castellà, anglès i francès.
L’itinerari culmina amb la presentació oral de l’obra elaborada per cada equip i amb la inauguració del projecte.