Com podem aconseguir un parc d’atraccions per a la nostra ciutat? Aquest és el punt de partida del projecte treballat amb la metodologia activa de l’Aprenentatge Basat en Problemes (ABP) en el que hem treballat les matèries de Medi, Matemàtiques, Llengua i Plàstica.

I després de molt esforç els nens i nenes de cinquè de primària hem acomplert l’objectiu del nostre primer itinerari d’aprenentatge: presentar un plànol del parc d’atraccions! Cada grup ha fet la seva proposta a la resta dels companys i havent debatut molt hem escollit els 4 projectes que presentarem a l’ajuntament.

La motivació és l’eix principal de l’aprenentatge significatiu i un pilar principal del SUMMEM, per això al llarg de l’itinerari cada alumne ha elaborat, a més del treball en equip, un projecte individual, supervisat també pels mestres, en el qual es relaciona la temàtica de l’itinerari amb el que li agrada més, afavorint així també el desenvolupament de les seves habilitats preferides.

Cadascú ha presentat a la resta de companys el seu treball, per finalment fer-ne una petita exposició que hem obert a les famílies. Hi trobem maquetes del parc d’atraccions, treballs que ens expliquen com fer sostenible el parc, projectes lingüístics que preparen les instal·lacions per a les visites de públic d’arreu del món, anuncis publicitaris, una proposta de mascota… Cal valorar el bon nivell de tots els projectes i que el resultat final ha estat d’allò més positiu.

Tot l’equip docent valorem molt positivament l’esforç i ganes de treballar que han mostrat els alumnes i sobretot la seva bona evolució i millora a l’hora d’argumentar, debatre, opinar… i en general avançar a bon ritme davant el repte del treball cooperatiu.

Seguim endavant a bon ritme i comencem el 2n Itinerari: Què en tenim els catalans de romans? Us anirem informant.