Dimecres 2 d’octubre a les 8:00h i a les 8:30h vam celebrar a la capella de l’escola l’inici de curs. Van participar-hi de manera voluntària alumnes de 1r a 4t d’ESO i més tard alumnes de primària.
L’escolapi de referència Eduard Pini ens va fer reflexionar sobre el cicle de la vida tenint en compte el lema d’aquest curs “ Atura’t, pensa i viu”. Com a fil conductor ens va parlar de tres divinitats de la mitologia grega: La Nona, La Decima i La Morta. Cadascuna d’aquestes tres divinitats té un paper clau en la vida de l’ésser humà. La primera teixeix el fil de la vida, la segona l’estira de manera que vivim més o menys temps i l’última talla el fil, decidint quan aquesta ha d’acabar. No obstant això, aquesta última divinitat també està present al moment de néixer perquè és la que talla el fil umbilical. És per això que la vida i la mort estan lligades com la tela d’una teranyina. Per acabar vam escoltar l’himne Mallorquí “ La Balanguera” que parla de la importància d’anar teixint la nostra vida, mica en mica però conscients de fer-ho bé.

Esperem que al llarg de tot el curs, els grups de pregària ens aportin aquella estona de colla, reflexió, silenci… que ens ajuda a créixer com a persones.

Himne de Mallorca

La Balanguera misteriosa,
com una aranya d’art subtil,
buida que buida sa filosa,
de nostra vida treu el fil.
Com una parca bé cavil·la,
teixint la tela per demà

Com una parca bé cavil·la,
teixint la tela per demà
la balanguera filarà.

Girant la ullada cap enrera
guaita les ombres de l’avior,
i de la nova primavera
sap on s’amaga la llavor.
Sap que la soca més s’enfila
com més endins pot arrelar

Sap que la soca més s’enfila
com més endins pot arrelar

De tradicions i d’esperances
tix la senyera pel jovent
com qui fa un vel de nuviances
amb cabelleres d’or i argent.
De la infantesa que s’enfila,
de la vellúria qui se’n va,