Dimecres 20 de novembre els alumnes de secundària dels grups de pregària i de confirmació i més tard, els alumnes de primària, van assistir a una pregària dedicada al patró de la nostra escola, Sant Josep de Calassanç. El nostre escolapi de referència, l’Eduard Pini, va explicar-nos la seva trajectòria i vivències a través d’imatges i dels moments més destacats de la seva biografia. Vam poder veure la primera escola Pia del món situada a Roma, vam descobrir que la paraula PIA vol dir gratuïta i vam ser concients que tot i la gran dificultat de seguir endavant amb el seu propòsit, Sant Josep de Calassanç va aconseguir obrir la primera escola gratuïta del món.

Gràcies a ell molts nens i nenes de famílies sense recursos van poder tenir uns estudis i amb ells un futur millor. Després de la seva mort, les escoles Pia van tancar-se però uns anys més tard, gràcies a un nou Papa, no només van tornar a obrir, sinó que van crèixer en nombre. Aquest nou Papa, era un exalumne de Sant Josep de Calassanç, un nen que no sabia llegir ni escriure i que segurament mai no hagués tingut l’oportunitat de fer-ho de no haver estat pel nostre Patró.