El passat dimecres 5 de març alumnes de Secundària vam trobar-nos a les 8h del matí per celebrar la pregària de Dimecres de Cendra. Enguany, no ens va poder acompanyar l’Eduard Pini, però el nostre company Josep Maria Tarrés va dirigir la celebració. La pregària ens va permetre per una banda entendre el significat religiós del Dimecres de Cendra i de la Quaresma, i per l’altra reflexionar i revisar-nos com a persones portadores de Pau i portadores del missatge de Jesús.

Una mica més tard, a les 9 del matí, els alumnes de Primària es van trobar a la capella de l’escola on el professor Jaume Gironès va dirigir la celebració. Primer vam cantar tots junts “Lloat sigueu, oh Senyor nostre” i tot seguit ens va explicar la paràbola del Llapis. Aquesta paràbola ens explica cinc criteris d’actuació. Si els seguim serem capaços de fer la nostra missió en el món de manera satisfactòria.
Va fer pensar als alumnes quina era la relació entre la paràbola i el seu dia a dia. També els va explicar que la Quaresma són els 40 dies abans de Diumenge de Rams, dies on cal reflexionar en les coses que fem bé i en les que fem malament. Dies on cal buscar en l’interior el millor de cadascú.

Amb aquestes dues pregàries vam donar la benvinguda a la Quaresma que ens conduirà fins la Pasqua, la festa més important pels cristians.