El dijous 18 d’Abril els alumnes de 3r ESO van poder gaudir d’un concert molt especial. El cantautor Emiliano Valdeolivas va oferir un recital de poesia castellana fent un recorregut Històric-Literari que va començar per la Lírica Tradicional i el Romancer, passant per autors com a Fra Luís de León i Francisco de Quevedo, i arribant fins a la Poesia del Segle XX (de Jaime Gil de Biedma i de Glòria Fuertes, entre uns altres).

L’ autor ha trobat una forma molt “peculiar” de despertar en els alumnes l’interès per l’assignatura: posant Música als Poemes. Acompanyat per la seva guitarra, aquest Joglar (que ensenya Literatura) canta als alumnes dels Centres Escolars en els quals ofereix les seves audicions, els poemes que han d’estudiar en els llibres de text, aconsegueix (amb molt sentit de l’humor) un acostament d’aquests a la Poesia d’una manera més divertida i entretinguda.

Emiliano Valdeolivas va demostrar posseir una capacitat excepcional per connectar amb els alumnes; sap com transmetre les emocions que afloren de les seves Poesies cantades. Aquest artista va aconseguir un ambient Joglaresc que va entusiasmar fins als més escèptics.