L’alumne de 3r d’ESO de l’Escola, Pelayo Llames, guanya amb els seus companys d’equip del Club Natació Terrassa el quart lloc del Campionat de Catalunya Infantil Mixte de waterpolo que va celebrar-se a les instal·lacions del CN Sabadell aquest estiu. Hem parlat amb en Pelayo i ens ha explicat com entrena i es prepara. Vol dedicar-se a nivell professional al waterpolo i el camí no és fàcil.

Per què vas començar a fer waterpolo?

Amb 6 anys, a 1er de Primària, coincidint amb la Nora Nart a la classe. El seu pare era l’entrenador del 1er equip de Waterpolo del CN Terrassa. Els pares s’ho van parlar i jo em vaig avenir. Així que em vaig incorporar als cursos d’iniciació al waterpolo… i aquí estem!

Quants dies i hores entrenes a la setmana?

Des de fa 2 anys els entrenaments son diaris, un mínim de dues hores al dia, aquest any l’horari serà de 20:15h. a 22:15 h. Els partits, es fan habitualment els dissabtes. També faig entrenaments de força, amb el meu pare al gimnàs i aquest estiu a la platja.

Quin ha estat el camí per arribar al Campionat de Catalunya?

Els millors equips de la lliga Catalana passen directament. En aquest passat campionat, malauradament els penals van decidir l’últim partit.  Si no haguéssim arribat més lluny.

Què representa per a tu el waterpolo? Què sents i per què t’agrada jugar-hi?

És una forma de portar una vida saludable, m’agrada el joc d’equip, tinc molt bons companys i també em fa sentir amb energia. M’agradaria arribar a ser jugador professional. Però si no ho aconsegueixo… això que m’emporto! Perquè estic fent molta activitat física que és molt important per a la salut.

Quines són les properes fites esportives?

Estarem jugant la Lliga Catalana i partir d’aquí assolir arribar als Campionats de Catalunya i als Campionats d’Espanya.

T’agradaria dedicar-te al món de l’esport?

Sí, m’encantaria arribar a ser jugador de la selecció espanyola de waterpolo.

Com encares el nou curs escolar? I l’esportiu?

Amb moltes ganes com sempre, els estudis són la prioritat. Dedico temps a tot i, amb esforç, ho tiro tot endavant.