Superat l’equador del Treball de Síntesi de 1r d’ESO és hora de donar senyals de vida, a l’espera de la cloenda amb el celebrat concert de Jazz de divendres. Iniciàvem el camí amb la lliçó magistral d’història terrassenca a càrrec de Mariona Vigués, que serví de base per a les dues primeres activitats relacionades amb les socials i català. El cinquantenari de la tragèdia de 1962, d’inundacions al Vallès, portà els alumnes a l’entrevista d’algú que les hagués viscut de prop.

El MNACTEC ens ha ofert la possibilitat de fer un tomb per la història de la ciència i la tècnica, d’una manera molt didàctica. La coneixença de Terrassa, amb especial atenció al jazz i l’hoquei, així com l’aposta turística, també ha estat el fil conductor d’idioma. Mentre que les mates s’han treballat a partir de casos pràctics de l’entorn urbà.

No oblidem tampoc el taller de castells a càrrec dels Minyons de Terrassa, ben reeixit i valorat per part dels alumnes, especialment en la seva part pràctica. I, per acabar, la visita a l’Associació del Taller del Llibre i la presa de textures com a activitat de visual, prèvia elaboració d’un vitrall