En el programa d’orientació de 2n de batxillerat aquest curs hem incorporat una nova eina que ajudi als nostres alumnes de 2n de Batxillerat: el racó de la orientació. A les cartelleres de cada tutoria s’ha una habilitat una cartellera amb un calendari on s’informa de tota la oferta d’activitats, tallers, jornades de portes obertes, etc. que fan les diverses universitats.

A cada tutoria s’informa específicament dels estudis més relacionats amb la modalitat que cursen els alumnes de la mateixa. Creiem que aquesta serà una bona eina, fàcilment accessible i actualitzada, de fer arribar la gran quantitat d’informació relacionada amb l’oferta universitària d’una manera clara, directa i ja seleccionada.

També dins del programa d’orientació, al llarg dels propers mesos els alumnes de 2n Batxillerat faran un treball d’anàlisi dels resultats del perfil competencial que cadascun d’ells haurà obtingut del conjunt d’activitats plantejades al blog Sèpal d’orientació i que els haurà permès definir el seu perfil de competències (transversals/bàsiques i específiques) i comparar-les amb els diversos perfils professionals. Es farà un treball tant a nivell individual com de grup amb la intenció de fer una reflexió a fons sobre les seves competències i analitzar com s’ajusten a les que requereixen els diversos estudis i sortides professionals pels que puguin estar interessats.