“Què hi ha més gent que ha mort mentre es feia una selfie que per atacs de taurons?” Es pregunta un alumne en llegir el titular del portal web Mashable.

A la classe d’anglès d’optativa de 2n d’ESO, els alumnes treballen cooperativament 6 notícies extretes de mitjans de comunicació de parla anglesa. Algunes d’aquestes notícies són totalment certes, altres es basen en fets certs però descontextualitzats, d’altres utilitzen dades estadístiques finançades per empreses i d’altres són directament creades per persuadir, vendre o enganyar.

En grups han de decidir la valoració que fan de les notícies (de vermell – molt falsa- a groc –bastant falsa-; verd –una mica certa- a lila –molt certa-) i després escriure una frase per notícia en reported speech per tal de justificar la seva decisió.

Finalment, exposen la seva opinió i debaten els resultats amb la resta dels grups, tot comprovant la seva veracitat amb portals web com Snopes.com i FactCheck.org. Així, mentre aprenen la llengua també ens assegurem que lentament però de forma segura, estan formant l’essencial hàbit democràtic d’avaluar la credibilitat de la informació que inunda els nostres smartphones, tauletes i ordinadors.