Jocs florals a Batxillerat 2016

El divendres 22 d’abril s’ha realitzat a Batxillerat una jornada lúdico-cultural amb motiu de la diada de Sant Jordi. S’han fet al llarg del matí dues activitats ben diferenciades. D’una banda a la sala d’actes de Camí Fondo la companyia de teatre T-14/15 ha representat l’obra La paradoxa de Protàgores (dues funcions, una per a 1r i una altra per a 2n Batxillerat), una comèdia de petit format situada en dos contexts simultanis: el segle V aC. i el present. La paradoxa de Protàgores aposta per un estil propi que experimenta i juga amb els dogmes establerts creant dues atmosferes en un mateix escenari. Es tracta, per tant, de Filosofia dramatitzada en clau de comèdia, i que s’ajusta al programa d’Història de la Filosofia que fan els alumnes a 2n de Batxillerat.

L’altra activitat del matí ha consistit en la realització, en grups de 7 o 8 alumnes, d’un fotoreportatge a diverses zones de la ciutat. Tenien una sèrie d’encàrrecs fotogràfics que han hagut de dur a terme a la zona assignada. S’ha tractat bàsicament d’una activitat lúdica, però que amb la pretensió de  fer reflexionar i sensibilitzar sobre determinats aspectes e la nostra ciutat que, molt sovint, ens passen totalment desapercebuts en el dia a dia.

Per acabar, ja tots plegats a la sala d’actes, s’ha fet el lliurament dels premis dels XXXVII Jocs Florals en les categories de Literatura Prosa, Literatura Poesia, Pintura, Dibuix, Fotografia i Audiovisual. En definitiva, una jornada intensa i diferent que ha permès agafar embranzida per la part final del curs. A continuació us detallem els guanyadors d’aquesta XXXVII edició dels Jocs Florals

Poesia

1r Premi: “Alea jacta est“ d’Iván Ortiz Sánchez de 1r D