Vivim una onada de canvi cap a una escola avançada realment apassionant. Un canvi necessari per aconseguir escoles amb una organització més flexible, oberta, creativa, que treballi en xarxa i doni resposta als reptes del segle XXI.

Famílies i docents demanem fer una sacsejada a l’escola, transformar-la tenint presents els avenços actuals. És el cas de la Neurociència que ja es considera una peça clau en la renovació pedagògica i sobre la que vam debatre a l’escola amb l’investigador David Bueno el passat 30 de novembre.

Fins fa 30 anys desconeixíem com funcionava el nostre cervell. Però la medicina avança i s’ha dedicat a estudiar les neurones i l’activitat cerebral. Bueno, genetista i divulgador científic de la Universitat de Barcelona, aportà coneixements sobre com evoluciona el cervell dels infants fins als 3 anys, etapa en la que incorpora tot el què hi ha a l’ambient que l’envolta però edat en la que la memòria no està desenvolupada. També ens va explicar que cal aprendre a llegir i escriure dels 4 als 7 anys il·lustrant-nos perquè la part lingüística no està del tot madura abans. I finalment va parlar de l’adolescència i de com afrontar-la coneixent els canvis que pateix el cervell en aquesta etapa per tal d’evitar l’apagada emocional.

L’esdeveniment va coincidir amb el Dia Internacional de la Ciutat Educadora, una xarxa formada per 480 ciutats d’arreu del món i de la que Terrassa n’és membre i amb ella també la nostra escola.