Després de molta feina i de superar diferents proves en Martí Caraltó de 4rt ha arribat a la final del XIV Certamen Nacional Infantil i Juvenil de Lectura en Veu Alta a la categoria Grumets Vermells, lectors de cicle mitjà i primària. No s’ha emportat el premi, però ho ha fet genial i n’ha resultat finalista d’entre milers de lectors participants de més de 1.000 escoles d’arreu de Catalunya!

Per arribar fins aquí, en Martí ha estat seleccionat en primera volta pels seus propis companys d’aula i finalment a la fase final de l’escola. En aquesta fase, un jurat va escoltar la lectura dels setze finalistes i en va escollir en Martí i la Cesca Patsi, com l’alumna suplent, per a la fase de quarts de final del concurs. Els quarts de finals es van celebrar el dia 20 de març al Museu Nacional de la Ciència i la Tècnica de Terrassa. I el Martí… Va guanyar! Després en Martí va passar a la fase de Semifinals que es va fer el passat 26 d’abril al Caixafòrum de Barcelona, i … també va guanyar! De manera que va arribar a la final celebrada al Teatre Nacional de Catalunya. Envoltat d’una alta expectació, acompanyat de familiars, amics, professors i 17 companys d’aula; ho va fer de meravella!! Tot i que va quedar com a finalista. El camí ha valgut la pena per a tots!  Moltes Felicitats Martí!

L’objectiu de la participació en aquest concurs no és ni més ni menys que fer visible allò que treballem a l’aula, entenent la importància que representa llegir en veu alta a la nostra societat. La lectura i l’escriptura són eines bàsiques per a l’aprenentatge, i les activitats de comprensió lectora hi han de tenir un paper destacat. És per aquest motiu que des de la Fundació Enciclopèdia Catalana i el Departament d’Ensenyament organitzen el Certàmen de lectura en veu alta a nivell de tot Catalunya.