El Consell de l’Audiovisual de Catalunya ha lliurat els guardons de la XVI edicó dels premis “El CAC a l’escola”. Enguany entre els premiats una alumna de la nostra escola: Mariola Gispert Segués de 2nA de Batxillerat. Ha guanyat el primer premi en la categoria de Treballs de Recerca de Batxillerat pel seu treball “Black Mirror: realitat o ficció?” dirigit pel professor Dídac Roig.

El treball s’endinsa en l’anàlisi del primer capítol de la tercera temporada de la serie Black Mirror: Caiguda en picat o Nosedive. S’estudia el comportament de cada personatge en un món fictici digitalitzat. Prèviament fa una introducció teòrica sobre la història de les xarxes socials i les seves característiques, i els possibles trastorns derivats d’un ús abusiu. A partir d’aquest treball l’alumna es pregunta on és el límit entre realitat i ficció i quin impacte té una obra d’art de ficció com aquesta en la presa de consciència del telespectador.

Enhorabona a la Mariola i la seva família, i també al seu tutor de seguiment del treball!

L’entrega de premis s’ha fet a l’Auditori del  Museu CosmoCaixa de Barcelona, amb un auditori ple a vessar de nens i nenes i mestres que han gaudit d’allò més recollint diplomes, fent discursos d’agraïment i descobrint com treballen altres centres educatius l’educació en comunicació. En aquesta edició han participat 49 escoles i instituts, amb un total de 99 treballs, 62 a la categoria A (alumnat de centres educatius), 26 a la categoria B (treballs de recerca de batxillerat) i 11 a la categoria C (professorat)

L’acte de lliurament dels Premis ha comptat amb la presència de la consellera de la Presidència, Meritxell Budó, el president del CAC, Roger Loppacher, la presidenta del jurat dels Premis, Carme Figueras i el director de l’àrea d’acció comercial i educativa de la Fundació Bancària “la Caixa”, Xavier Bertolin. També  Laia Servera (presentadora de l’InfoK a TV3) i el sr. Pla i l’Àlex del Club Super 3.