Els nens i nenes de P5 han preparat amb molta dedicació aquesta proposta que enguany hem presentat per a la categoria de Petit Premi a La Festa de les Arts, un certamen que organitza la Fundació Joan Profitós juntament amb l’Escola Pia de Catalunya.

És una obra individual, cada nen/a ha fet la seva, però la composició és col·lectiva. Hem proposat a les nenes i nens que imaginin què els agradaria veure quan obrissin la finestra, un món on no hi haguessin ni fronteres ni barreres, on tothom si senti bé i sigui feliç.

Hem pensat en quin fons ens agradaria que fos aquest lloc; un camp, el cel, el fons del mar… això ens ha ajudat a pensar amb quin color volem pintar la nostra finestra, també ens hem imaginat qui i què volem veure quan obrim la finestra: persones, animals, tots lliures d’anar allà on volguessin sense fronteres.

Un cop fetes les reflexions i preses les decisions, hem iniciat la producció de l’obra. Per fer les finestres hem fet servir tapes de caixes sabata, hem pintat amb pintura del color que havíem pensat tota la tapa. En un full blanc hem dibuixat les persones, animals i altres elements. I un cop acabada aquesta primera part hem fet la composició de la finestra, hem retallat els personatges i els hem enganxat a les tapes, simultàniament amb paper de seda hem anat creant un entorn bonic i ple de color.

Cada un de nosaltres ha fet volar la seva imaginació i ha creat la finestra que ell volia sense límits.

Finalment els alumnes han explicat la seva finestra a la resta del grup. En l’obra exposada hi trobareu una petita mostra de totes les finestres, no només les hem escollit seguint un criteri artístic i estètic, sinó que hem escollit les que representaven una finestra oberta al món sense fronteres ni barreres.