Aquest mes de maig seguim amb l’Escola a Casa; fent ús del Classroom, videotrucades, classes online, ús de vídeos i de totes les tecnologies que ens permeten seguir estant al costat dels alumnes i de les famílies. Els docents han donat el millor d’ells mateixos per seguir amb el projecte pedagògic i educatiu de l’Escola, adaptant-se a la nova situació.

Des de l’Escola també agraïm l’esforç dels alumnes i de les famílies per haver-se adaptat d’una manera extraordinària. És per aquest motiu, que els mestres i les mestres d’Infantil han fet un vídeo amb lletra i música composada pel mestre, Ramon Burgaya, on agraeixen l’enorme esforç de les famílies durant tots aquests mesos de confinament. Un vídeo que va tenir una ràpida resposta per part dels nens i nenes d’Infantil, que van fer un vídeo pels seus mestres, a qui també troben a faltar!

Alguns dels treballs que hem fet durant aquest mes de maig han estat brillants! Aquí us en deixem una mostra:

La Química a Casa

Els alumnes de 4t ESO de la matèria de Física i Química treballen les estructures reticulars. Aquesta vegada ha estat el torn de les substàncies moleculars. Les cristal·litzacions de sucre han estat tot un èxit.  També estan treballant l’enllaç covalent i les estructures de Lewis. Per visualitzar i entendre la geometria que presenten algunes molècules senzilles i la seva disposició 3D, s’han fabricat uns models amb elements que han trobat per casa. En podeu trobar de molt professionals, d’altres més originals i fins i tot de comestibles! Tots molt bones opcions per aprendre!

Les matemàtiques i la Vida

Hem aprofitat la Diada de Sant Jordi per treballar una activitat matemàtica amb els alumnes de Secundària que els ha permès descansar de la pantalla de l’ordinador i alhora demostrar la seva creativitat i orientació espaial. Un flexàgon és una figura geomètrica plana poligonal que es construeix plegant paper i que quan es flexa mostra més cares de les dues que aparentment té. Aquesta característica fa que els flexàgons, a més d’estudiar-se des de l’àmbit de la geometria matemàtica, també hagin estat des del seu descobriment un divertit passatemps. La seva nomenclatura ens indica en nombre de cares que mostra i el polígon del que prové. Els alumnes de 4t d’ESO han construït trihexaflexàgons i hexahexaflexàgons, és a dir hexàgons que ens mostren 3 o 6 cares diferents.

Els i les alumnes de 4t d’ESO han aprofitat les mesures de desconfinament que els permeten sortir en algunes franges horàries per practicar una mica de Trigonometria. Prèviament, havien construït un goniòmetre casolà amb materials bàsicament reciclats i havien practicat fent mesures i càlculs dins de casa, comprovant els resultats obtinguts. I finalment han sortit a explorar el món exterior!!

Exposició Virtual POP ART

Els nens i nenes de 3r de primària hem fet una visita virtual pel museu Thyssen-Bornemisza, dins l’exposició “Mitos del Pop”. On han pogut inspirar-se per acabar creant obres POP ART. Aquí us deixem una petita mostra!

Resolució de Problemes Virtuals

Els nens i nenes de 3r i de 4rt de Primària han inventat situacions de problemes matemàtics amb material que tenen a casa. Tots segueixen un mateix patró de resolució utilitzant l’algortime de la suma o de la multiplicació. Els alumnes de 4t que han estat treballant la unitat i les fraccions. Aquí us deixem alguns exemples!

Poemes del Coronavirus

Els nens i nenes de 4t de Primària han creat poemes tenint en compte els versos i la rima. Alguns d’aquests estan inspirats en els moments que estem vivint: el coronavirus. Aquí us deixem alguns exemples.

Missatge Mestres Educació Física

Els mestres i les mestres d’Educació Física s’han gravat un vídeo amb un missatge per a tots! Ens dónen molts consells alhora de sortir a fer esport després de dos mesos de confinament. Exercicis mol últils per a tots! Moltes gràcies!